Oferta

ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI dla Wspólnoty Mieszkaniowej

1. Reprezentacja wspólnoty (właścicieli)

  • Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej  i samorządowej,
  • Reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
Reprezentacja wspólnoty
obsługa prawna

2. Obsługa prawna

  • Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
  • Reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
  • Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
  • Opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (regulaminy, statut, itp.).

3. Obsługa księgowa

  • Przeprowadzenie czynności związanych z nadaniem Wspólnocie numeru NIP i REGON,
  • Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
  • Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • Prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • Rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań właścicieli i lokatorów, a także korekt planu gospodarczego – w tym: przychodów i wydatków z funduszu remontowego wspólnoty,
  • Prowadzenie analiz: zużycia wody, energii elektrycznej części wspólnej,
  • Pobieranie i windykacja pożytków dla Wspólnoty,
  • Przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej,
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty (obsługa księgowa prowadzona jest przy użyciu programu komputerowego system łatwej obsługi nieruchomości „SŁONIE”).
obsługa księgowa

4. Obsługa administracyjna

  • Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
  • Zapewnienie dostaw usług komunalnych,
  • Zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, energii elektrycznej i innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
  • Zawieranie, zmiany, rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynków (posiadamy możliwości negocjacji korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań),
  • Dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji (na dodatkowe zlecenie),
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (nieodpłatnie w sali Zarządcy),
  • Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
  • Wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów.

5. Obsługa techniczna nieruchomości

  • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • Zlecanie i nadzór wykonywania corocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych budynku, zgodnie z przepisami ustawy „Prawo budowlane”,
  • Zlecanie okresowych kontroli urządzeń i instalacji stanowiących wyposażenie budynku (obsługa przez firmy wyspecjalizowane, posiadające stosowne uprawnienia),
  • Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
  • Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
  • Przygotowywanie planów remontowych rocznych i wieloletnich,
  • Przygotowanie planów modernizacji budynku;
  • Opracowywanie dokumentów przetargowych oraz organizowanie przetargów na usługi i roboty budowlane,
  • Wyszukiwanie wykonawców robót remontowo – budowlanych oraz negocjowanie warunków umów,
  • Nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór i rozliczanie robót,
  • Zapewnienie bezpłatnego nadzoru technicznego.
obsługa techniczna nieruchomości
współpraca z developerem

6. Współpraca z Developerem i innymi Zarządcami oraz przejęcie nieruchomości

  • Protokolarne przejęcie nieruchomości tj.: dokumentacji księgowej, administracyjnej, technicznej, w tym: dokumentacji budowy i powykonawczej od Developera lub poprzedniego Zarządcy,
  • Podejmowanie odpowiednich działań w sytuacji, jeśli przekazana dokumentacja jest niekompletna, bądź wymaga dodatkowej weryfikacji,
  • Udzielanie porad prawnych związanych z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi dot. powołania i funkcjonowania Wspólnoty,
  • Udzielanie porad branżowych związanych z minimalizacją zagrożeń wynikających z relacji właściciel lokalu a Developer,
  • Analizowanie kosztów utrzymania nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych, wraz z przygotowywaniem i negocjowaniem umów na dostawy usług,
  • Zarządzanie procesem usuwania usterek budowlanych dotyczących części wspólnych: przekazywanie ich Developerowi oraz potwierdzanie interwencji, tworzenie list wad i usterek oraz ich statusu w częściach wspólnych, ich bieżąca aktualizacja i przesyłanie stosownego raportu do Developera.

7. Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli

  • Zachowawczy plan zarządzania – utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym,
  • Rozwojowy plan zarządzania – powiększenie wartości nieruchomości, który jednocześnie pozwoli obniżyć koszty utrzymania budynku i nieruchomości.
opracowanie wieloletniego planu

Formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy

Naszą wizytówką są zadowoleni klienci