Oferta
ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI dla Wspólnoty Mieszkaniowej
1. Reprezentacja wspólnoty (właścicieli)
- Reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- Reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.


2. Obsługa prawna
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
- Reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
- Opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (regulaminy, statut, itp.).
3. Obsługa księgowa
- Przeprowadzenie czynności związanych z nadaniem Wspólnocie numeru NIP i REGON,
- Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- Prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- Rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań właścicieli i lokatorów, a także korekt planu gospodarczego – w tym: przychodów i wydatków z funduszu remontowego wspólnoty,
- Prowadzenie analiz: zużycia wody, energii elektrycznej części wspólnej,
- Pobieranie i windykacja pożytków dla Wspólnoty,
- Przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej,
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty (obsługa księgowa prowadzona jest przy użyciu programu komputerowego system łatwej obsługi nieruchomości „SŁONIE”).


4. Obsługa administracyjna
- Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
- Zapewnienie dostaw usług komunalnych,
- Zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, energii elektrycznej i innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
- Zawieranie, zmiany, rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynków (posiadamy możliwości negocjacji korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań),
- Dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji (na dodatkowe zlecenie),
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (nieodpłatnie w sali Zarządcy),
- Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
- Wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów.
5. Obsługa techniczna nieruchomości
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- Zlecanie i nadzór wykonywania corocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych budynku, zgodnie z przepisami ustawy „Prawo budowlane”,
- Zlecanie okresowych kontroli urządzeń i instalacji stanowiących wyposażenie budynku (obsługa przez firmy wyspecjalizowane, posiadające stosowne uprawnienia),
- Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Przygotowywanie planów remontowych rocznych i wieloletnich,
- Przygotowanie planów modernizacji budynku;
- Opracowywanie dokumentów przetargowych oraz organizowanie przetargów na usługi i roboty budowlane,
- Wyszukiwanie wykonawców robót remontowo – budowlanych oraz negocjowanie warunków umów,
- Nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór i rozliczanie robót,
- Zapewnienie bezpłatnego nadzoru technicznego.


6. Współpraca z Developerem i innymi Zarządcami oraz przejęcie nieruchomości
- Protokolarne przejęcie nieruchomości tj.: dokumentacji księgowej, administracyjnej, technicznej, w tym: dokumentacji budowy i powykonawczej od Developera lub poprzedniego Zarządcy,
- Podejmowanie odpowiednich działań w sytuacji, jeśli przekazana dokumentacja jest niekompletna, bądź wymaga dodatkowej weryfikacji,
- Udzielanie porad prawnych związanych z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi dot. powołania i funkcjonowania Wspólnoty,
- Udzielanie porad branżowych związanych z minimalizacją zagrożeń wynikających z relacji właściciel lokalu a Developer,
- Analizowanie kosztów utrzymania nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych, wraz z przygotowywaniem i negocjowaniem umów na dostawy usług,
- Zarządzanie procesem usuwania usterek budowlanych dotyczących części wspólnych: przekazywanie ich Developerowi oraz potwierdzanie interwencji, tworzenie list wad i usterek oraz ich statusu w częściach wspólnych, ich bieżąca aktualizacja i przesyłanie stosownego raportu do Developera.
7. Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli
- Zachowawczy plan zarządzania – utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym,
- Rozwojowy plan zarządzania – powiększenie wartości nieruchomości, który jednocześnie pozwoli obniżyć koszty utrzymania budynku i nieruchomości.
