Nasi klienci są naszą najlepszą wizytówką.
Oto nasza oferta.

OFERTA NA ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIĄ dla Wspólnoty Mieszkaniowej

W ramach zarządzania/administrowania częścią wspólną nieruchomości proponujemy poniższy zakres czynności:

  1. Reprezentacja wspólnoty (właścicieli):
    • reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej  i samorządowej,
    • reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
  2. Obsługa prawna:
    • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
    • reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
    • opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
    • opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (regulaminy, statut, itp.).
  3. Obsługa księgowa:
    • przeprowadzenie czynności związanych z nadaniem Wspólnocie numeru NIP i REGON,
    • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
    • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
    • prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
    • rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań właścicieli i lokatorów, a także korekt planu gospodarczego – w tym: przychodów i wydatków z funduszu remontowego wspólnoty,
    • prowadzenie analiz: zużycia wody, energii elektrycznej części wspólnej,
    • pobieranie i windykacja pożytków dla Wspólnoty,
    • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej,
    • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty (obsługa księgowa prowadzona jest przy użyciu programu komputerowego system łatwej obsługi nieruchomości „SŁONIE”).
  4. Obsługa administracyjna:
    • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
    • zapewnienie dostaw usług komunalnych,
    • zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, energii elektrycznej i innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
    • zawieranie, zmiany, rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynków (posiadamy możliwości negocjacji korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań),
    • dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji (na dodatkowe zlecenie),
    • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (nieodpłatnie w sali Zarządcy),
    • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
    • wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów.
  5. Obsługa techniczna nieruchomości:
    • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
    • zlecanie i nadzór wykonywania corocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych budynku, zgodnie z przepisami ustawy „Prawo budowlane”,
    • zlecanie okresowych kontroli urządzeń i instalacji stanowiących wyposażenie budynku (obsługa przez firmy wyspecjalizowane, posiadające stosowne uprawnienia),
    • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
    • kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
    • przygotowywanie planów remontowych rocznych i wieloletnich,
    • przygotowanie planów modernizacji budynku;
    • opracowywanie dokumentów przetargowych oraz organizowanie przetargów na usługi i roboty budowlane,
    • wyszukiwanie wykonawców robót remontowo – budowlanych oraz negocjowanie warunków umów,
    • nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór i rozliczanie robót,
    • zapewnienie bezpłatnego nadzoru technicznego.
  6. Współpraca z Developerem i innymi Zarządcami oraz przejęcie nieruchomości:
    • protokolarne przejęcie nieruchomości tj.: dokumentacji księgowej, administracyjnej, technicznej, w tym: dokumentacji budowy i powykonawczej od Developera lub poprzedniego Zarządcy,
    • podejmowanie odpowiednich działań w sytuacji, jeśli przekazana dokumentacja jest niekompletna, bądź wymaga dodatkowej weryfikacji,
    • udzielanie porad prawnych związanych z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi dot. powołania i funkcjonowania Wspólnoty,
    • udzielanie porad branżowych związanych z minimalizacją zagrożeń wynikających z relacji właściciel lokalu a Developer,
    • analizowanie kosztów utrzymania nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych, wraz z przygotowywaniem i negocjowaniem umów na dostawy usług,
    • zarządzanie procesem usuwania usterek budowlanych dotyczących części wspólnych: przekazywanie ich Developerowi oraz potwierdzanie interwencji, tworzenie list wad i usterek oraz ich statusu w częściach wspólnych, ich bieżąca aktualizacja i przesyłanie stosownego raportu do Developera.
  7. Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli:
    • zachowawczy plan zarządzania – utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym,
    • rozwojowy plan zarządzania – powiększenie wartości nieruchomości, który jednocześnie pozwoli obniżyć koszty utrzymania budynku i nieruchomości.