OFERTA NA ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIĄ dla Wspólnoty Mieszkaniowej
W ramach zarządzania/administrowania częścią wspólną nieruchomości proponujemy poniższy zakres czynności:
-
Reprezentacja wspólnoty (właścicieli):
- reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
-
Obsługa prawna:
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
- opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (regulaminy, statut, itp.).
-
Obsługa księgowa:
- przeprowadzenie czynności związanych z nadaniem Wspólnocie numeru NIP i REGON,
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań właścicieli i lokatorów, a także korekt planu gospodarczego – w tym: przychodów i wydatków z funduszu remontowego wspólnoty,
- prowadzenie analiz: zużycia wody, energii elektrycznej części wspólnej,
- pobieranie i windykacja pożytków dla Wspólnoty,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty (obsługa księgowa prowadzona jest przy użyciu programu komputerowego system łatwej obsługi nieruchomości „SŁONIE”).
-
Obsługa administracyjna:
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
- zapewnienie dostaw usług komunalnych,
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, energii elektrycznej i innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
- zawieranie, zmiany, rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynków (posiadamy możliwości negocjacji korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań),
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji (na dodatkowe zlecenie),
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (nieodpłatnie w sali Zarządcy),
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów.
-
Obsługa techniczna nieruchomości:
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- zlecanie i nadzór wykonywania corocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych budynku, zgodnie z przepisami ustawy „Prawo budowlane”,
- zlecanie okresowych kontroli urządzeń i instalacji stanowiących wyposażenie budynku (obsługa przez firmy wyspecjalizowane, posiadające stosowne uprawnienia),
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- przygotowywanie planów remontowych rocznych i wieloletnich,
- przygotowanie planów modernizacji budynku;
- opracowywanie dokumentów przetargowych oraz organizowanie przetargów na usługi i roboty budowlane,
- wyszukiwanie wykonawców robót remontowo – budowlanych oraz negocjowanie warunków umów,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje, odbiór i rozliczanie robót,
- zapewnienie bezpłatnego nadzoru technicznego.
-
Współpraca z Developerem i innymi Zarządcami oraz przejęcie nieruchomości:
- protokolarne przejęcie nieruchomości tj.: dokumentacji księgowej, administracyjnej, technicznej, w tym: dokumentacji budowy i powykonawczej od Developera lub poprzedniego Zarządcy,
- podejmowanie odpowiednich działań w sytuacji, jeśli przekazana dokumentacja jest niekompletna, bądź wymaga dodatkowej weryfikacji,
- udzielanie porad prawnych związanych z niezbędnymi uregulowaniami formalnymi dot. powołania i funkcjonowania Wspólnoty,
- udzielanie porad branżowych związanych z minimalizacją zagrożeń wynikających z relacji właściciel lokalu a Developer,
- analizowanie kosztów utrzymania nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych, wraz z przygotowywaniem i negocjowaniem umów na dostawy usług,
- zarządzanie procesem usuwania usterek budowlanych dotyczących części wspólnych: przekazywanie ich Developerowi oraz potwierdzanie interwencji, tworzenie list wad i usterek oraz ich statusu w częściach wspólnych, ich bieżąca aktualizacja i przesyłanie stosownego raportu do Developera.
-
Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli:
- zachowawczy plan zarządzania – utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym,
- rozwojowy plan zarządzania – powiększenie wartości nieruchomości, który jednocześnie pozwoli obniżyć koszty utrzymania budynku i nieruchomości.